EBYÜ’de Dijital Dünyanın Kullanıcıları Üniversitelerarası Öğrenci Sempozyumu Gerçekleştirildi

Erzincan Valiliği tarafından düzenlenen, Erzincan Belediyesi ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinin katkılarıyla gerçekleştirilen “Dijital Dünyanın Kullanıcıları Üniversitelerarası Öğrenci Sempozyumu”, Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Düzenlenen sempozyuma Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu, Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Akın Levent, il protokolü, akademisyenler, öğrenciler ile çok sayıda davetli katıldı.

Öğrencileri bilimsel üretimin merkezine alan ve katılımcılarının sadece öğrencilerden oluşması bakımından Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan sempozyum, Saygı Duruşu ve İstiklâl Marşı’nın okunmasıyla başladı. Açılış konuşmaları ile devam etti.

Sempozyumun açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen Sempozyum Kurulu Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş Erbaş, sempozyumun gençlerin yapay zekâ ve dijitalleşme alanlarında yürüttükleri bilimsel çalışmaları görünür kılmak amacıyla düzenlendiğini belirtti. Türkiye genelindeki 37 üniversiteden 96 bildirinin başvurduğunu ifade eden Erbaş, hakem değerlendirmeleri sonucunda seçilen 20 bildirinin sempozyum kapsamında sunulacağını kaydetti. Sunulacak bildirilerin eğitim, sağlık ve teknoloji başta olmak üzere farklı alanları kapsadığını vurgulayan Erbaş, sempozyumun genç araştırmacıların akademik gelişimlerine katkı sunacağını ifade etti. Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu başta olmak üzere organizasyonun gerçekleştirilmesine destek veren kurum ve kuruluşlara teşekkür eden Erbaş, gençlerin bilimsel üretimlerini teşvik eden bu tür etkinliklerin önemine dikkat çekti.

Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman konuşmasında, dijital dönüşümün yalnızca teknolojik bir değişim değil, yaşamın her alanını etkileyen kapsamlı bir dönüşüm süreci olduğunu ifade etti. Teknolojinin kamu hizmetleri, projeler ve yasama faaliyetlerinde sağladığı hız ve verimliliğe dikkat çeken Karaman, dijitalleşmenin sunduğu fırsatların bilinçli ve sorumlu bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Gençlere hitap eden Karaman, dijital dünyanın sunduğu imkânların yanı sıra siber güvenlik, mahremiyet ve etik konularının da önem taşıdığını vurgulayarak teknolojiyi yalnızca tüketen değil, üreten ve yönlendiren bireyler olmanın gerekliliğine dikkat çekti. Düzenlenen sempozyumun gençlerin dijital farkındalıklarının artırılmasına katkı sağlayacağını ifade eden Karaman, başta Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu olmak üzere organizasyonun gerçekleştirilmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez konuşmasında, dijital dönüşümün yalnızca teknolojik bir değişim olmadığını, toplumların yaşam biçimlerini yeniden şekillendiren önemli bir süreç olduğunu ifade etti. Gençlerin dijital dünyanın sadece tüketicileri değil, aynı zamanda üreticileri ve geliştiricileri olmaları gerektiğini vurgulayan Dönmez, bilimsel etkinliklerin araştırma, proje geliştirme ve ekip çalışması becerilerine katkı sunduğunu belirtti.  Yapay zekâ, yazılım teknolojileri ve dijital uygulamaların sağlık, eğitim, kamu hizmetleri ve sanayi başta olmak üzere birçok alanda verimliliği artırdığını kaydeden Dönmez, mahremiyet, güvenlik ve bağımlılık gibi risklere karşı teknolojinin bilinçli ve sorumlu kullanılmasının önemine dikkat çekti.

Türkiye’nin teknoloji alanında daha güçlü bir konuma ulaşması için yerli ve millî yazılım, yapay zekâ ve mikroçip tasarımı gibi alanlarda üretimin artırılması gerektiğini belirten Dönmez, gençlerin Ar-Ge, inovasyon ve girişimcilik çalışmalarında aktif rol üstlenmelerinin ülkenin rekabet gücüne katkı sağlayacağını ifade etti.

Konuşmasının sonunda sempozyumun düzenlenmesinde öncü olan Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu ve ilgili kurumlara teşekkür eden Dönmez, gençlerin bilimsel ve teknolojik çalışmalarını desteklemeye devam edeceklerini belirtti.

Açılış konuşmalarının ardından sempozyumun birinci oturumuna geçildi. Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu’nun başkanlığında gerçekleştirilen oturumda öğrenciler, hazırladıkları bildirileri sundu.

Sempozyumun ikinci oturumu ise Üniversite Rektörümüz Prof. Dr. Akın Levent’in başkanlığında gerçekleştirildi. Rektör Levent, sempozyumun ikinci oturumunda yaptığı konuşmada programın düzenlenmesine katkı sunan Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu, Erzincan Valiliği ekibi, Erzincan Belediyesi, ilgili kurum temsilcileri ve sponsor olarak destek sağlayan Migros’a teşekkür etti. Konuşmasının sonunda sempozyumun verimli geçmesi temennisinde bulundu. İkinci oturumda öğrenciler, hazırladıkları bildirileri katılımcılarla paylaştı.

Sempozyum kapsamında bildiri sunmaya hak kazanan 20 öğrencinin her birine 50.000 TL tutarındaki ödülleri, Erzincan Valisi Doç. Dr. Hamza Aydoğdu, Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez, Rektörümüz Prof. Dr. Akın Levent, Migros İnsan Kaynakları ve Akademi Direktörü Ozan Akın, Vali Yardımcıları, Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. A. Ercan Ekinci, Prof. Dr. Adem Başıbüyük, Prof. Dr. Çağrı Çırak ve il protokolü tarafından ayrı ayrı takdim edildi.

Program, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

Loading

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email